35221Re: [Friesland-genealogy] Claes Meines,Elsloo

  • jan de Vries
    Oct 4, 2006
      Beste Jan,
      Ik heb niet het verlossende woord maar wel een speculatie; misschien de moeite om verder uit te zoeken?
      Klaas kwam uit Elsloo, mogelijk hierdoor naamaanname in Wolvega? (zie hieronder) Echter geen vervolg van gevonden in Tresoar site.
      Als Trijntje in Jubbega een 1e huwelijk had was ze mogelijk doopsgezind van oorsprong (?; want geen doop gevonden)
      Onderstaande uit Tresoar, ik heb verder niet meer kunnen vinden, wie wel?!

      Trouwregister Hervormde gemeente Hoornsterzwaag Jubbega Schurega Oudehorne Nieuwehorne, DTB nr: 601
      Vermelding: Bevestiging huwelijk van 27 september 1789, Hoornsterzwaag
      Man: Klaas Meines, Elsloo
      Vrouw: Trijntje Jochems, Hoornsterzwaag
      Trouwregister Hervormde gemeente Makkinga Elsloo Langedijke, DTB nr: 549
      Vermelding: Derde proclamatie van 20 september 1789, Makkinga
      Man: Claes Meines, Elsloo
      Vrouw: Trintjen Jogems, Hoornsterzwaag

      Familienamen 1811
      Scheltinga, Klaas Meinen kind voogd, Bokke Roelofs, Wolvega
      k. Meine Klasen 13, Oldeholtpade
      Mairie Wolvega, fol. 59v

      mogelijk 1e huwelijk?:

      Trouwregister Hervormde gemeente Hoornsterzwaag Jubbega Schurega Oudehorne Nieuwehorne, 1776 DTB nr: 601, 1729 - 1811
      Vermelding: Bevestiging huwelijk van 21 april 1776, Hoornsterzwaag
      Man: Hessel Jacobs, Jubbega
      Vrouw: Trientje Jochems, Jubbega

      doop hieruit:
      Hoornsterzwaag, Jubbega, Schurega en Oude- en Nieuwehorne, Doop Herv. gem. 1728-1811 DTB: 601
      Dopeling: Jochem
      Geboren op 31 december 1781 in Hoornsterzwaag
      Gedoopt op 7 januari 1781 in Oudehorne
      Zoon van Hessel Jacobs en Trientje Jochums

      Succes ermee,
      groetjes,
      Jan de Vries
      http://members.home.nl/jvries

      Jan Schipper <janschipper@...> wrote:
      Wie kan mij een tip geven. Ik loop vast in mijn speurwerk. In Tresoer heb ik kunnen vinden:

      Bevestiging huwelijk Claes Meines met Trijntje Jochems uit Hoornsterzwaag op 20 september 1789 (DTB nr 601, 1729-1811) en

      Geboorte aangifte van zoon Meine 9 mei 1790 in Hoorsterszwaag, DTB 601.

      Ik vind verder geen sporen terug naar ouders, gezinssamenstelling, woonplaats o.i.d. Wie heeft een tip voor me.

      Bij voorbaat dank,

      Jan Schipper