35215Re: Verschillende namen (Judith en Jose.a.)

  • hurkonides
    Oct 3, 2006
      En dan deze prachtige tekst van een gevelsteen uit Woudsend, 1769:

      Anne W. Visser en Michiel W. Tromp.
      Dees twee jongelingen te saam gemeen
      Die laagen hier de eerste steen
      Kinderen van den eigenaar die van dit huis de stigter waar
      W:As. Visser Wi Ms Tromp

      Zoon 1 met de achternaam van de vader; zoon 2 met de achternaam van
      de moeder

      Hessel de Walle

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Hinke <hhww@...> wrote:

      > Ik denk dat ik er ook zo'n geval bij heb, wat de kroege betreft
      dan:-))
      > Iemand kreeg een dochter Johanna maar in de geboorte akte staat
      vermeld
      > dat het een zoon (Johannes) is. Ik denk altijd, vader is vast eerst
      even
      > in de kroeg aangeweest voordat hij bij het gemeentehuis aankwam:-))
      >
      > groet, Hinke

      Idaarderadeel.