34802Re: Ridzert Tjeerds + Dieuwke rinses ( Ritsma)

  • fokko_kloostra
    Sep 1, 2006
      Ria

      Bedankt voor je informatie.
      Heb je toevallig ook al de speciecohiers nagekeken wat hij aan
      belasting moest betalen. woonde voor 1791 op nr 56 in suameer en van
      1791 tot 1793 op nr 62 in Suameer op De Harste.
      en aan de hand van het "hoofdgeld", kun je zien uit hoeveel personen
      het gezin bestond en er hebben gewoond en wanneer ze eerder als de
      ouders uit het huis vertrokken zijn. Er staat dan b.v. 1788 dochter
      dient of zoon huwt. ook is aangegeven of de knecht of dienstmeid
      vertrokken is.

      Indien je meer persoonlijke gegevens van hun bezit verneem ik het
      graag van je.

      Op dit moment werk ik de gegevens uit in office, zodat ik het kan
      koppelen aan onze website. Een ieder kan dan de gegevens bekijken en
      eventueel aanvullingen geven.

      Groetjes
      fokko kloostra

      > Hallo Fokko,
      >
      > Je hebt het hier over mijn voorouders. Dit is wat ik weet van het
      gezin. De
      > overlijdens data van Ridzert en Dieuwke zijn mij helaas ook niet
      bekend, dus
      > als je dat ooit te weten komt zou ik het ook graag willen weten.
      >
      > Ridzert Tjeerds - is geboren in 1719 in Oudega, zoon van Tjeerd
      Ridzerts -
      > en Sjouckje Sybes -. Hij is gedoopt op 17-09-1719 in Opeinde.
      Ridzert
      > Tjeerds is overleden. Ridzert Tjeerds trouwde, 34 jaar oud, op 21-
      04-1753 in
      > Oudega met Dieuke Rinzes -, 20 jaar oud. Dieuke Rinzes is geboren
      op
      > 28-04-1732 in Opeinde, dochter van Rinse Jacobs - en Foockeltje
      Alberts -.
      > Zij is gedoopt op 28-04-1732 in Oudega. Dieuke Rinzes is overleden.
      >
      > Kinderen van Ridzert Tjeerds en Dieuke Rinzes:
      > 1 Sjoukje Ridzerts -, geboren in 1754. Zij is gedoopt op 01-09-
      1754 in
      > Oudega. Sjoukje Ridzerts is overleden op 17-08-1841 in Bergum, 87
      jaar oud.
      > Sjoukje Ridzerts trouwde met Jochum Jelmers Admiraal. Jochum
      Jelmers is
      > geboren op 20-06-1757 in Opeinde, zoon van Jelmer Jochums - en
      Grietje
      > Sapes -. Jochum Jelmers is overleden op 20-07-1832 in
      Tietjerksteradeel, 75
      > jaar oud.
      > 2 Tjeerd Ridzerts Ritsma, geboren op 01-07-1756 in Opeinde. Hij
      is gedoopt
      > op 11-07-1756 in Oudega. Tjeerd Ridzerts is overleden op 06-08-
      1833 in
      > Nijega, 77 jaar oud. Tjeerd Ridzerts trouwde, 56 jaar oud, op 04-
      02-1813 in
      > Oudega met Sietske Klazes van der Kooi, 34 jaar oud. Sietske
      Klazes is
      > geboren op 09-12-1778 in Oudega, dochter van Klaas Feitzes - en
      Ymke
      > Klazes -. Zij is gedoopt op 17-02-1788 in Oudega. Sietske Klazes
      is
      > overleden op 26-08-1850 in Smallingerland, 71 jaar oud.
      > 3 Fogeltje Ridzerts Ritsma, geboren op 07-11-1758 in Opeinde.
      Zij is
      > gedoopt op 24-12-1758 in Opeinde. Fogeltje Ridzerts is overleden
      op
      > 19-12-1846 in Dantumadeel, 88 jaar oud. Fogeltje Ridzerts trouwde,
      20 jaar
      > oud, op 02-05-1779 in Oudega met Oene Jans -, 36 jaar oud. Oene
      Jans is
      > geboren in 1743 in Murmerwoude Kuikhorne. Oene Jans is overleden
      op
      > 28-04-1808, 65 jaar oud.
      > 4 Rinse Ridzerts -, geboren in 1761. Hij is gedoopt op 01-03-
      1761 in
      > Oudega. Rinse Ridzerts is overleden vóór 1806, ten hoogste 45 jaar
      oud.
      > Rinse Ridzerts trouwde, 32 jaar oud, op 12-05-1793 in Suawoude met
      Wytske
      > Hendriks Hakkeband, 36 jaar oud. Wytske Hendriks is geboren in
      1757 in
      > Tietjerksteradeel, dochter van Hendrik Roels - en Trijntje -.
      Wytske
      > Hendriks is overleden op 03-06-1831 in Tietjerksteradeel, 74 jaar
      oud.
      > 5 Geertje Ridzerts -, geboren in 1763. Zij is gedoopt op 05-06-
      1763.
      > Geertje Ridzerts is overleden. Geertje Ridzerts trouwde, 28 jaar
      oud, op
      > 29-05-1791 in Drachten met Jacob Alberts -.
      > 6 Wopke Ridzerts Ritsma, geboren in 1766 in Oudega. Hij is
      gedoopt op
      > 16-03-1766 in Oudega. Wopke Ridzerts is overleden op 23-01-1848 in
      Oudega,
      > 82 jaar oud. Wopke Ridzerts trouwde, 44 jaar oud, op 21-01-1810 in
      Nijega
      > met Tjitske Klazes van der Kooi, 25 jaar oud. Het kerkelijk
      huwelijk vond
      > plaats op dezelfde datum in Nijega. Tjitske Klazes is geboren op
      15-03-1784
      > in Oenkerk, dochter van Klaas Feitzes - en Ymke Klazes -. Zij is
      gedoopt op
      > 17-02-1788 in Oudega. Tjitske Klazes is overleden op 13-05-1872 in
      > Tietjerksteradeel, 88 jaar oud.
      > 7 Mayke Ridzerts -, geboren in 1768. Mayke Ridzerts is overleden.
      > 8 Harke Ridzerts -, geboren op 07-07-1774 in Oudega. Harke
      Ridzerts is
      > overleden.
      >
      > Groetjes, Rita
      Ritsma)