      From: "Hans & Rinske Van Brederode" <van.brederode@...>
      To: "friesland-genealogy@egroups.com" <Friesland-genealogy@egroups.com>
      Sent: dinsdag 2 januari 2001 1:18
      Subject: [Friesland-genealogy] re: aanmelding gebruikersgroep

      Hallo Koos,

      knip> met als interesse de familie van der Veen uit Tietjerkstradeel.
      Mijn stam ouders kwamen van Rottevalle & Drogeham, dus wel dicht bij
      Tietjerksteradeel.
      Aaltje Edzes de weduwe van Marten Rinses (Rottevalle) nam de naam van
      der Veen voor haarzelf en haar kinderen in 1811. Haar broer Jan
      (Drogeham) nam ook de naam van der Veen. Onze tak gaat van Rottevalle
      door naar Franeker via hun zoon Edze Martens van der Veen.

      De naam van der Sluijs komt niet in mijn familie voor, ook de voor
      namen Jacob Reinders komen niet voor. Wel de namen Edze, Klaas,
      Cornelis, Jelle, Jetze, Douwe, Jan & Marten.

      Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
      Groeten uit Barrie, Ontario
      Rinske van Brederode-van der Veen

      of: http://go.to/frgen .