34285Re: Zuiderkerkhof Drachten, Duursma

  • Annemarth Sterringa
    Aug 2, 2006
      Hallo Irene en Cor,

      Hartelijk dank voor jullie reacties.

      Op de site van Drachten die Irene stuurde, staan 3 begraafplaatsen:
      -Noorderbegraafplaats,
      -Zuiderbegraafplaats,
      -Slingehof.

      Bij graftombe staan 'Drachten' en Slingehof.
      Het wachten is dus op een update van graftombe.nl?

      Groetjes,
      Annemarth

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Cor <cnelis@...> wrote:

      > Hallo Annemarth en Irene.
      > Voor enige tijd terug heb ik een mailtje gehad over de begr.pl. in
      Drachten.
      > Daarin stond ongeveer:
      > Vroerer waren dit 2 dorpen: Noorderdragten en Zuiderdragten.
      > (deze namen zie ik nog wel eens in de akten staan)
      > Ieder met een eigen begr.pl.
      > Van Noord ligt aan de Stationsweg en van zuid aan de Burg. Wuit(e?)
      weg.
      > Tot zover.
      >
      > Zo heb ik ze ook, al enkele weken terug, op graftombe gezet.
      > En dan is er natuurlijk nog de Slingehof.
      > En vermoedelijk ook nog van het Karmelklooster een begr.pl.
      > Gr. Cor.

      aan het aantal mensen wat daar begraven ligt. Op de Noorder liggen
      er niet zo veel, en daar wordt sporadisch begraven.

      > Irene.

      Duursma

      <knip>
    • Show all 11 messages in this topic