      From: Gerard de Jong
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Saturday, July 01, 2006 9:43 AM
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] comello-mobach

      Hallo Appy,

      Ik ben nog even aan het stoeien geweest met de familie Comello.
      Volgens mij is onderstaande Jurjen Comello niet de zoon van Joseph.
      Zijn zoon is geboren in 1853, onderstaande Jurjen in het jaar 1858.
      Ik denk dat het neven zijn.

      Groet,
      Gerard

      Appy de Vries <appydevries@...> wrote:
      Gerard;
      hier het vervolg;
      bevolkingsreg. 1880-1900 H.veen.
      [zoon Jurjen]
      1; Jurjen Comello [hoofd] 30-07-1858.
      geloof rel. [geen],beroep ; verwer huisnr.78 H.veen.
      vestiging gem. 29-08-1904
      vorige w.pl. H.veen-Aengwirden.
      2; Geeske Hettinga [ vrouw] 03-03-1860,
      Joure.
      3; Elisabeth 06-02-1886 Nijehaske
      4; Pietje 26-09-1887 Nijehaske
      5; Gerrit 23-06-1894 Heerenveen
      Vertrek uit Gem. 27-04-1909 naar Haarlem.

      bev.reg.1880-1900 Hrv.
      1; Elisabeth Comello Mobach [ hoofd]
      tijdens inschrijving wed.
      geb.18-07-1831 Bolsward [R.Cath.]
      huisnr.246. vestiging; Mei 1882
      vertrek ;Mei 1885 naar blad 449.
      2; Josephina 18-02-1869 N.Horne
      vertrek 30-05-1885 naar Aengwirden.
      3; Emilia 09-1870 N.Horne
      met moeder naar blad 449.

      bev.reg.1880-1900 H.veen
      1;Elisabeth Comello Mobach [wed.hoofd]
      geb.18-07-1831 Bolsward.
      Geloof; Chr-Gereformeerd [niet meer Katholiek]!
      vestiging gem.; 1885.
      vertrek uit gem.05-02-1889 naar DORDRECHT.
      2; Emilia vertrek uit gem.;13-07-1888
      naar GORREDIJK.
      van Josephina niks meer gevonden!.

      hier nog wat Comello dopen;