33207Re: [Friesland-genealogy] Re: waar ben ik mee bezig ??

  • Anne Beukema
    Jun 1, 2006
      >waaruit blijkt dat Harmannus Broos uit Kloosterbuuren komt en niet Appingedam.>

      Hallo Rens,

      Hermannus Broos, koster en schoolmeester te Wehe, daarna te Kloosterburen, vervolgens te Oosterwijtwerd; werd 18-12-1762 in het Burgerboek Appingedam ingeschreven als schoolmeester, is zoon van Harm Jans Broos en Anna Waslander, en gedoopt Appingedam 2-6-1700, trouwt Anna Averes, gedoopt Scheemda 10-3-1699, dochter van Gerhardus Henricus Averes en Sara Virlage; uit hun huwelijk Sara Broos, gedoopt Wehe 30-10-1735, en Hermannus, gedoopt Kloosterburen 18-7-1739, overleden Sexbierum 12-10-1824. Naamgenoten Hermannus te Appingedam zijn volle neven, of achterneven doch duidelijk onderscheiden, zoals bijvoorbeeld Harmannus Broos, getrouwd Hillegjen Derks, zoon van Jannes Broos (zoon van Harm Jans Broos) en Trijntje Folkerts.

      Groeten,
      Anne Beukema