33202Re: waar ben ik mee bezig ??

  • Rens
    Jun 1, 2006
      "Hermannes Harmannus Broos huwde 22 november 1763 te Sexbierum, Helena
      maria SEERPS ( niet Sjeerps) beide van Minnertsga.
      Hermannus is geboren te Kloosterburen (Groningen) gedoopt 12-09-1739,
      overl. 12-10-1824 Sexbierum, ouders Hermanus Jans Broos en Anna Averes."

      Hallo Karel,
      Al die informatie heb ik al gevonden, bekijk nu de tape van Sexbierum,
      Minnertsga en Oosterlittens maar kan niet vinden waaruit blijkt dat
      Harmannus Broos uit Kloosterbuuren komt.
      Als hij uit Kloosterbuuren komt dan zijn ouders zijn, Harmannus Harmen
      Broos en Anna Averes.

      Heb nog een andere Harmannus Broos met als ouders Jan Broos en Trientje
      Folkers in Appingedam. Deze Harmannus is ook schoolmeester, heb nu dus
      een keus te maken welke Harmannus is naar Friesland gegaan.

      Mijn vraag is dus waar kan ik vinden waaruit blijkt dat Harmannus Broos
      uit Kloosterbuuren komt en niet Appingedam.

      Groetjes, Rens.
    • Show all 10 messages in this topic