32866Re: nogmaals: Wildschut x Hoekstra en Wildschut x Stroo(i)sma en Ellens

  • reyacta
    May 1, 2006
      Dag Wim, en Wouter

      Voor zover ik kan zien trouwt Hendrik II in 1873, terwijl 1 in 1879
      met een andere vrouw een kind krijgt. (bij jou 3, maar zo hard heb ik
      niet gezocht).
      II hertrouwt 1888, maar in de bijlagen wordt neem ik aan wel huwelijk
      en overlijden eerste vrouw genoemd, en niet de '2e er tussendoor'. Die
      er dus niet was.
      Dus zijn er 2.

      Lijkt mij dat de gegevens er wel bij moesten om bigamie uit te sluiten.
      Tenzij je ineens zegt, ze waren niet getrouwd, kregen enkel samen
      kinderen.

      Margreet

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "W.L.B. Wilschut"
      <wlb.wilschut@...> wrote:

      > Dag Wouter,
      >
      > Hopelijk vind je het niet erg, als ik het er niet mee eens ben.
      > Ik neem niets aan in genealogie, totdat ik het bewijs heb. Ik hoef
      je niet te vertellen, dat het in Friesland wemelde van Roelofs,
      Baukjes, Hendrikken, ook binnen de uitgebreide Wildschut-familie.
      > Op dit moment neig ik er zelfs toe om er vanuit te gaan, dat er 2
      verschillende Hendrikken Wildschut waren, die toevallig in hetzelfde
      jaar geboren waren.
      > Daarom zoek ik naar het bewijs. Maar ik geef toe, het is
      verleidelijk om jouw suggestie te volgen.

      > Groeten,
      > Wim.

      Baukje kan je
      > er gerust van uit gaan dat de twee Hendrikken een en dezelfde
      Hendrik is.

      > Groeten, Wout Steensma

      Hoekstra, * ca.
      > 1857.
      > uit deze relatie 3 kinderen, voor het grootste deel mij bekend;
      > II Hendrik Wildschut, zn. v. Roelof Wildschut x Baukjen Oosterwerf, *
      > Wymbritseradeel 5-11-1844, schipper van tjalkschip "Hoop op Zegen", +
      > Harlingen 13-9-1901 (akte nr. 142),
      > x (1) Harlingen (akte nr. 23) 3-4-1873 Rinske Stroo(i)sma, dr.
      v. Dirk
      > Beerends Stroosma x Maartje Symoins Kramer, * Menaldumadeel
      14-12-1850, +
      > Franeker; uit dit huwelijk 2 kinderen;
      > x (2) Harlingen (akte nr. 35) 9-7-1888 Aaltje Ellens, dr. v. Klaas
      > Hendriks Ellens x Anna Sophia Oomkens, * Scharmen/Slochteren
      12-8-1861, +
      > Groningen 7-7-1911; uit dit huwelijk 4 kinderen.
      >
      > Ik vermoed(de)/dacht/hoopte, dat beide Hendrikken één en dezelfde
      persoon
      > was. Maar raadpleging van huwelijkse voorwaarden en
      overlijdensakte geeft
      > daarover geen uitsluitsel.
      >
      > En dus opnieuw de vragen: wie weet meer van bovengenoemde
      personen, wie
      > heeft nog (zoe)ktips? Bij Tresoar kom ik niet (meer) verder.
      >
      > Wim Wilschut
      >
      > --

      sinds 8
      > juli 1999 geposte berichten staat op

      sinds 8 juli 1999 geposte berichten staat op

      home insurance company American family home owner insurance
      > Multi family home for sale Single family home for sale
      Family home finance

      Service.