32414Re: Jouster Courant

  • ijsvogel54
    Apr 4, 2006
      Hallo Appy,

      Bedankt voor je uitleg.Ik vroeg het,omdat bij het dopen van
      Meine,Lubbigjen en Eyse de opmerking stond te Sypestein. Leuk om te
      horen dat Reinskje Meines tot jouw familie behoort. Anne Siedzes en
      Reinskje Meines zijn mijn stamvader en moeder.
      Gtoetjes Afke

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Appy de Vries <

      appydevries@...> wrote:

      > Afke;
      >
      > Dit is ook mijn fam.althans Reinskjen Meines!
      > dan Sypestein;
      > in het Frysk aan Sibbele [jouw bekend],
      > geschreven[nu vertaald!]
      >
      > ''Grote Historische Provincie Atlas''1853-1856
      > blz.126-127.""
      > ''Sypenstein'" huis van steen,
      > [denkt Sibbele] gelegen vlakbij
      > een meertje genaamd ; Wester-Zeypen,
      > dit alles tussen Langweer en Legemeer,
      > bij Teroelster Zeypen.
      >
      > Op een nog oudere kaart [bijna niet te lezen}
      > staat ''Sypen'' i.p.v. ''Zeypen'' c.a. 1720-1740.

> [...]
      alle sinds 8 juli 1999 geposte berichten staat op