32407Re: [Friesland-genealogy] Re: Jouster Courant

  • Appy de Vries
    Apr 3, 2006
      Afke;

      Dit is ook mijn fam.althans Reinskjen Meines!
      dan Sypestein;
      in het Frysk aan Sibbele [jouw bekend],
      geschreven[nu vertaald!]

      ''Grote Historische Provincie Atlas''1853-1856
      blz.126-127.""
      ''Sypenstein'" huis van steen,
      [denkt Sibbele] gelegen vlakbij
      een meertje genaamd ; Wester-Zeypen,
      dit alles tussen Langweer en Legemeer,
      bij Teroelster Zeypen.

      Op een nog oudere kaart [bijna niet te lezen}
      staat ''Sypen'' i.p.v. ''Zeypen'' c.a. 1720-1740.

      hoop dat je hier wat aan hebt Afke!
      Groetjes Appy.