31723dopen kinderen gezocht

  • joke van Gorcum
    Feb 26 2:26 AM
      goeiemorgen allemaal,

      mijn naam is joke van gorcum ook ik heb een tijdje alle e-mails langs zien komen voor ik nu jullie hulp inroep. Ik ben hard bezig alle voorouders van mijn echtgenoot te zoeken, zie www.vangorcumstamboom.nl
      Er zitten nog verschillende gaten en voor 1 wil ik nu jullie hulp inroepen
      Philippus Dircksz. GORCKUM van, zn. van Dirk Theodorus Philippus van GORKUM en Anna Margriet SNIJDERS, ged. te Schüttorf [Duitsland] op 1 sep 1681, Meester Ledesetter te Sneek, ovl. te Sneek in 1733, otr. te Leeuwarden op 20 mrt 1706, tr. te Leeuwarden op 7 jun 1706 met Heiltie JACOBS, (dr. van Jacob Borre/is, ged. te Leeuwarden op 14 jan 1674, ook dit is niet echt zeker, via internet opgezocht)

      Uit dit huwelijk 5 kinderen:

      1. Durk Philippus GORCUM van, geb. te Harlingen circa 1705 (dit heb ik overgenomen van iemand anders)

      2. Philip GORKUM van.

      3. Margryte GORKUM van.

      4. Jacob GORCKUM van, geb. te Sneek op 4 jan 1715, ovl. te Sneek in sep 1715.

      5. Jacob Philippus GORCKUM van, ged. te Sneek op 24 jul 1716

      van de eerste 3 kinderen zijn geen dopen te vinden. De ouders zijn getrouwd in 1706 in Leeuwarden met attestatie naar Winsum.

      Philip heb ik pas sinds ons laatste bezoek aan Tresoar er bij gevonden. Ik vond een verkoopakte van een huis na de dood van zijn vader in 1733. Daar staat hij bij genoemd. Zijn broer Durk Mr. ledesetter en Paruikmaker in Sneek treedt voor hem op.

      Toen vond ik op Internet een Philippus, chirurgijn, die trouwt in Delftzijl in 1726, doop Wierum? (met vraag teken) Stel het is hem dan moet hij in ongeveer 1706 geboren zijn. Zowel in Wierum als in Winsum(attestatie huwelijk) niets te vinden van geen van de eerste 3 kinderen.

      Met vriendelijke groet Joke van Gorcum.