3053Re: [Friesland-genealogy] Van der uur haye

  • Tjitte en Petra Kooy
    Dec 1, 2000
      Genoemde Haye van der Uur ben ik tijdens mijn onderzoek onder drie
      verschillende namen tegengekomen
      van der Let
      van der Uur
      en van der Meer.
      -- I --

      1 Klaaske Haijes van der Meer ook genaamd Klaaske Hayes van der Uur en
      Klaaske Hayes van der Let, Huisvrouw, geboren te Leeuwarden rond 1795,
      te
      Bergum ( in het jaar 1813), overleden te Tietjerksteradeel op 21
      november
      1883.
      (Zij is getrouwd te Bergum op 28 april 1813 met Jan Hoppes Klaver,
      Boereknecht, geboren te Hardegarijp op 6 maart 1787, gedoopt aldaar op
      1
      april 1787, te Bergum ( in het jaar 1813), aldaar ( in het jaar 1813),
      wonende aldaar, zoon van Hoppe Hoppes Postma en Trijntje Jans Klaver.)

      -- II --

      2 Haije Outgers van der Meer, te Leeuwarden ( voor 1813), overleden
      aldaar
      in september 1800.
      Hij was gehuwd met
      3 Hijlkje Klazes, geboren rond 1770, woonde te Veenwouden in het jaar
      1813,
      aldaar ( in het jaar 1813).
      Uit dit huwelijk:
      - Dieuwke Haijes van der Meer, geboren rond 1790, zie 1a.
      - Klaaske Haijes van der Meer ook genaamd Klaaske Hayes van der Uur
      en
      Klaaske Hayes van der Let, geboren te Leeuwarden rond 1795, zie 1.
      - Sijtske Haijes van der Meer, zie 1c.

      Laat mij even weten welke gegevens je nog meer zoekt want waarschijnlijk
      kunnen we
      elkaar hier en daar nog aanvullen

      Met vriendelijke groeten
      Tjitte Kooy.