      From: theunhuisman <t.huisman2@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Saturday, December 31, 2005 11:17 AM
      Subject: [Friesland-genealogy] spaarpot

      Reeds jaren in de familie: een helaas zwaar beschadigde spaarpot met
      aan weerszijden 2 openingen. Bij de ene opening staan de initialen J.S.
      en bij de andere T.S. Op de bodem staat de datum 7 april 1862.
      Ik neem aan dat dit met een huwelijk te maken heeft. Op Tresoar heb ik
      echter geen huwelijken op die datum kunnen vinden. Ook binnen de
      stamboom (Oenema) heb ik geen aansluiting kunnen vinden.
      Weet iemand iets meer over dit soort spaarpotten? Werden ze misschien
      ter gelegenheid van een zoveel-jarig huwelijk aan het paar aangeboden?

      Vriendelijke groet,

      Theun Huisman
    • Show all 3 messages in this topic