29942Re: [Friesland-genealogy] Re: Leeuwarder Courant

  • Cor
    Dec 7, 2005
      Ha Rob.
      De kopieen doe ik vandaag op de bus.
      Ze zijn wat donker uitgevallen maar goed leesbaar.
      De kranten van een maand of 2-3 worden op 1 film gezet.
      Door het vele heen- en weer spoelen gaat de kwaliteit achteruit.
      Maar jij krijgt het verhaal.

      In 1960 in de 1e klas van de Technische School in Leeuwarden zat ik bij
      een Mentjox is de klas, die net als ik de elektrotechniek kant uit gegaan is.
      Voornaam weet ik niet meer, alleen dat hij vrij klein was en pikzwart haar.
      De naam Mentjox is hier verder zeer weinig aanwezig.
      Ook door zijn zwarte haar denk ik uit zuidelijke landen afkomstig ???

      Het gironummer sluit ik wel bij voordat iedereen geld gaat overmaken....................

      Gegroet Cor.

      O ja, UPC is in vele plaatsen een ramp bij storingen.
      Alleen de verkoopafdeling is uitstekend georganiseerd.

      Hallo Cor,

      Door een storing bij UPC heb ik sinds 29-11-2005 geen verbinding meer
      met internet. Jouw antwoord lees ik nu net via de server van kantoor.

      Het artikel staat in de Leeuwarder Courant van 31 maart 1984 en gaat
      over "Het gevangeniswezen in de vorige eeuw". De stamvader van mijn
      vrouw (J.H. Mentjox, een vondeling uit 1815) wordt daarin genoemd
      omdat hij omstreeks 8 mei 1860 zelf (als gevangenenbewaker) werd
      vastgezet i.v.m. valsemunterij.

      Ik zou het fijn vinden indien jij of Yvonne daar een kopie van zou
      willen maken.

      knip