      From: Anton Musquetier
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Friday, September 30, 2005 11:34 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] !Toevalsvondst , Zoethout Jurjen,----- Wiering Foppe.

      Zoethout Jurjen,----- Wiering Foppe. (de familie) een dossier wegens
      hun verzet tegen de Politie Onderwerp; de nieuw aan te leggen weg
      Haulerwijk, Wittehuis, Rolpaal, Veenhuizen met een zijtak naar de
      Koumansburg, onderwerp het kappen van bomen, en dat 1 veldwachter
      niet voldoende was de tegenstand te overwinnen van de familie,
      verder verklaart de Opperwachtmeester Zoethout Jurjen, Meijer Eize
      Rijksveldwachter en Faber Wytze Gemeente en Rijksveldwachter, dat
      de familie gewapend met een Hooivork en schop een emmer kokend water
      een bijl om te voorkomen dat de Lindebomen gekapt werden aangerend
      de vrouw des huizes Bies Jantje, de zoons Wiering Bocke, Wiering
      Jan, Wiering Engbert,zij hun revolvers hebben genomen en ieder een
      schot in de lucht hebben geschoten , en verder vielen er 2 schoten
      waardoor Foppe Wiering op de grond zeeg enz. enz. enz. tevens
      een tekening met de situatie van het huis en de bomen wordt ook in
      genoemd de Gemeente architect Noorman Jitze jaar 1920 (14)

      Met Vriendelijke groet van
      Anton Musquetier

      Mijn site al eens bezocht ?, U zult verrast zijn, met zoveel
      gegevens, o.a. duizenden toevallige vondsten,
      Wat zit er zoal in deze vondsten ?, vergunningen, handgeschreven
      brieven met handtekeningen, belastingdossiers, lijsten met alle
      inwoners van een dorp, verklaringen van de Geneesheren als er weer
      eens een besmettelijke ziekte was, sollicitatie brieven voor b.v.
      een functie als Ambtenaar, Veldwachter, Burgemeester enz..Ook
      Schippers, Veldwachters en Bedelaars een Luilekkerland voor de
      Genealoog die wat meer van zijn voorouders wil weten , waarvan u ook
      copieen kunt bestellen.
      http://members.home.nl/musquetier/

      U bent om wat voor reden ook, niet in staat naar het archief in
      Friesland te komen, maar wilt toch copieen van stukken? zie;
      http://groups.yahoo.com/group/frieslandcopie

      Uitgaande berichten worden gescand met Norton Antivirus