Loading ...
Sorry, an error occurred while loading the content.

28253Re: [Friesland-genealogy] Trijntje Hendriks Drijfhout

Expand Messages
  • h.vries66
    Sep 11, 2005
    • 0 Attachment
      Hallo Taeke.



      Hierbij nog wat gegevens zoals ik die heb.



      1.1 Tjipke Femmes Dijkstra

      Gehuwd voor de kerk (1) op 17-06-1792 te Driesum Beide van Zwaagwesteind
      met Trijntje Jans, geboren rond 1770.

      Gehuwd voor de kerk (2) op 12-11-1809 te Dantumawoude. Beide van
      Zwaagwesteinde met Trijntje Alberts DIENEMA, geboren rond 1771 te
      Zwaagwesteinde, overleden op 30-03-1841 om 23.00 uur te Zwaagwesteinde.
      Overleden ten huize nr. 96, dochter van Albert Klases en Janke.

      Uit het eerste huwelijk:

      1. Ootske Tjipkes DIJKSTRA, geboren rond 1792 te Zwaagwesteinde,
      overleden op 28-04-1842 om 22.00 uur te Zwaagwesteinde. Ongehuwd overleden.

      2. Femme Tjipkes DIJKSTRA, geboren rond 1798 te Zwaagwesteinde,
      overleden op 05-12-1818 om 17.00 uur te Zwaagwesteinde. Ongehuwd overleden.

      3. Johannes Tjipkes DIJKSTRA, geboren rond 1801 te Zwaagwesteinde,
      overleden op 15-05-1866 om 04.00 uur te Zwaagwesteinde. Ongehuwd overleden.

      4. Hendrik Tjipkes DIJKSTRA, Arbeider, geboren rond 1807 te
      Zwaagwesteinde, overleden op 02-04-1839 om 04.00 uur te Zwaagwesteinde.
      Ongehuwd overleden.

      5. Antje Tjipkes DIJKSTRA, geboren rond 1807 te Zwaagwesteinde,
      overleden op 10-03-1884 om 20.00 uur te Zwaagwesteinde.

      6. Jan Tjipkes DIJKSTRA, geboren te *Zwaagwesteinde, overleden op
      29-12-1868 te *Zwaagwesteinde.







      Trijntje Alberts Dienema zoals het in de overlijdensakte staat moet
      waarschijnlijk zijn Trijntje Alberts Zijlstra want zijs was wed. van Tjipke
      Femmes Dijkstra.



      Of de andere kinderen nr. 3 Trijntje en nr. 6 Tjitse er ook bij horen weet
      ik niet en nr. 6 Jan van dezen moet ik de overlijdens akte nog nakijken



      Groeten Hessel



      Dag Hessel,

      Goed dat je nog even reageert want ik had zelf ook nog vraagtekens. Zo kan
      ik bv. helemaal geen gegevens vinden van Trijntje Alberts.

      Foppe Tjipkes Dijkstra had ik toebedeeld aan Trijntje Alberts en niet aan
      Feikjen Jurjens. Ik begin te geloven dat de naam Trijntje Alberts niet
      klopt in de huwelijksakte op Internet. Wie weet staat in de originele acte
      gewoon "Feikje Jurjens" en heeft degene die de naam moest overnemen een
      foutje gemaakt.

      De achternaam Zijlstra heb ik van de site van Klaas Jansen (Nageslacht van
      Folkert Wybes). Misschien weet Klaas nog hoe hij aan deze achternaam komt.

      Feikje Jurjens is dan Feikje Jurjens Dragstra, overleden op 14 december
      1853, oud 84 jaar, weduwe. Helaas kan Foppe niet van 1801 zijn, maar van
      1810. Anders kan mijn verhaal ook naar de prullebak. Dan zijn er toch twee
      Tjepke Femmessen.

      In elk geval hebben we wat gegevens om na te kijken in Tresoar. Ik ben daar
      a.s. vrijdag weer, bij leven en welzijn.

      Groet,
      Taeke van der Ley

      ----- Original Message -----
      From: h.vries66
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Sunday, September 11, 2005 12:57 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Trijntje Hendriks Drijfhout


      Hallo Taeke en Wiecher,

      In het mailtje van 8-9-05 staat dat Tjipke Femmes Dijkstra 9 kinderen
      heeft. Dit kan volgens mij niet kloppen.

      Kind 9 Foppe is 2 keer gehuwd en in beide huwelijsakten staat dat hij rond
      1801 is geboren en een zoon is van Tjipkke Femmes en Feikjen Jurjens.

      Dus zou er nog een andere Tjipke Femmes moeten zijn
      Wie weet hier raad op

      met vr. groeten

      Hessel de Vries.
      knip
    • Show all 16 messages in this topic