      From: ponne39meppel
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Thursday, September 08, 2005 2:27 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Re: Trijntje Hendriks Drijfhout

      Taeke,

      Bedankt voor je reactie met daarin de overlijdensdatum van Trijntje
      Jans (Drijfhout). Antje Tjipkes Dijkstra (+ Dantumadeel, 10-03-1884
      (76 jaar, weduwe)is dus een dochter van Tjipke Femmes Dijkstra en
      Trijntje Drijfhout. Ik som hier nog even al hun kinderen op, die ik
      aantrof: drie van de negen zijn gehuwd. Misschien dat hun
      huwelijksakten (met bijlagen) nog wat meer informatie over moeder
      Trijntje Drijfhout opleveren?

      Kinderen van Tjipke Femmes Dijkstra en Trijntje Jans Drijfhout:

      1. Oedske (Ootske) * ca 1792, + 28-04-1842 Dantumadeel, ongehuwd
      2. Jan * ca 1794/1796 + 29-12-1868 Dantumadeel, ongehuwd
      3. Trijntje * ca 1796 + 23-04-1853 Leeuwarden, ongehuwd
      4. Femme (Temme) * ca 1798 + 5-12-1818 Dantumadeel, ongehuwd
      5. Johannes * ca 1801 + 15-05-1866 Dantumadeel, ongehuwd
      6. Tjitze * ca 1802 + 26-11-1880 Leeuwarden,
      x Leeuwarden, 06-04-1828 (nr. 30) Margaretha de Graaf
      7. Hendrik * ca 1807 + 02-04-1839 Dantumadeel, ongehuwd
      8. Antje * ca 1808 + 10-03-1884 Dantumadeel
      x Dantumadeel, 04-08-1836 Jan Ydes van der Heide
      9. Foppe * ca 1810 + 21-07-1869 Stedum
      x (1) Dantumadeel, 07-06-1834 (nr. 32) Sieuwke Egberts Hofstra
      x (2) Dantumadeel (nr. 68) Antje Jans Schaafsma

      Wiecher Ponne

      In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Taeke van der Ley"
      <t.vanderleij@c...> wrote:
      > Hallo Wiecher,
      >
      > Tjepke Femmes Dijkstra trouwt voor de 2e keer op 12 november 1809
      te Dantumawoude met Trijntje Alberts Zijlstra. In het register van
      overledenen Friesland 1806-1811 kom ik uit bij Trijntie Jans,
      overleden te Zwaagwesteinde op 28 december 1808, 40 jaar oud. Dat
      moet Trijntje Drijfhout zijn.

      > In het register staat nog: "v, geh., 7 kinderen v huw.". Wat "v
      huw" betekent weet ik nog niet.

      > Ik heb 8 kinderen gevonden. Het 8ste kind heet Antje Tjepkes
      Dijkstra, geboren rond 1808, overleden op 10 maart 1884 te
      Zwaagwesteinde. Zij wordt niet genoemd bij de naamsaanname. Trijntje
      Jans Drijfhout moet in de kraam zijn overleden dunkt mij.

      > Nu de ouders nog Wiecher. Ik ben er zelf ook nieuwsgierig naar.
      >
      > Hartelijke groet,
      > Taeke van der Ley
      > http://members1.chello.nl/~t.vanderleij/
      > Uitgaande berichten worden gescand met Norton Antivirus 2005

      Femmes
      > van
      > Hieruit
      Deze
      > is
      > toch te

      > Het archief van deze lijst voor Friese genealogen met daarin
      alle sinds 8 juli 1999 geposte berichten staat op

      naar:

      home insurance company American family home owner insurance
      > Multi family home for sale Single family home for sale
      Family home finance