      From: Folkert Breitsma
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Thursday, August 25, 2005 3:39 AM
      Subject: RE: [Friesland-genealogy] Op zoek naar Friese leerlingen van het Matrozen Instituut in Amsterdam tussen 1887 en 1897

      Medespeurders,

      Op 6 September 1887 meldde een oud-oom van mijn vader zich aan bij het Matrozen Instituut in Amsterdam. Bij de census van 1897 hij was verdwenen. Ik ben op zoek naar mogelijke tijdsgenoten/klasgenoten van Ritske Breitsma in de hoop dat ik door hen het spoor terug kan vinden. Ritske woonde in Beneden Knijpe in de buurt van Heerenveen tot zijn vetrek naar Amsterdam, en was in de kost bij Hendrik Gerrits De Haan. Ik vermoed dat hijn in die tijd met iemand in aanraking is gekomen die ook naar de zeeen wilde bevaren en zou, als dat waar is, graag te weten komen wie dat was.

      Groeten,

      Folkert Breitsma, USA

      Genealogy family tree Family search internet genealogy service Friesland