27662Re: Fedde Koops Mast en Eelkje de Boer

  • ponne39meppel
    Aug 4, 2005
      Sorry, Eelkje haar vader was inderdaad Jan Siegers de Boer. Eelkje
      is geboren te Sloten op 13-10-1873. Haar moeder heet bij Treseor in
      de geboorteakte Jeltje Hogendorp. Bij Jeltjes geboorte (Doniawerstal
      13-10-1845), haar huwelijk (Lemsterland, 04-04-1869) en bij haar
      overlijden (Sloten, 26-08-1931) wordt haar achternaam Hogendorf (dus
      met een f) gespeld, zodat je mag veronderstellen dat de spelling met
      een p in de geboorte-akte van Eelkje een verschrijving is geweest.
      Waar Fedde en Eelkje zijn overleden, kan ik niet vinden.

      Wiecher Ponne

      In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Henk Beers" <hcbeers@1...>
      wrote:
      > Eelkje is de dochter van Jan Siegers de Boer en Jeltje Hogendorf.
      Maar
      > waar en wanneer is zij overleden?
      >
      > Henk Beers

      Boer

      > Hier kan ik alleen nog aan toevoegen dat Eelkje de Boer is geboren
      > te Sloten op 13-10-1873 als dochter van Sybren de Boer en Jeltje
      > Hogendorp.
      >
      > Wiecher Ponne

      Eelkje
      > de