27534Sterringa (was Re: herder

  • Annemarth Sterringa
    Jul 29, 2005
      Hallo Henriette,
      Uiteraard ben ik zeer geinteresseerd in deze Foekje Outgers die jij
      noemt.
      De enige Foekje met familienaam Sterringa die ik ken, is deze:

      Familienamen 1811
      Sterringa, Sytse Outgers, Gorredijk
      k. Foekje 34, Martsen 32
      Mairie Gorredijk, fol. 30v

      FOEKJEN, dochter van SYTSE OUTGERS en Trijntje Arjens, geboren
      Kortezwaag ca. 1778, overleden Sloten 8 nov 1854.
      Zij trouwde Gorredijk 26 jan 1806 met Cornelis Hartmans.

      Is de Foekje Outgers die jij noemt een zuster van Sytse Outgers? en
      dus een tante van Foekje Sytses?

      Gebruikte deze Outger de naam Sterringa? Zijn zoon Sytse nam in 1811
      de naam Sterringa aan; tot dusver begreep ik niet waarom.

      Met dank en vriendelijke groet,

      Annemarth Sterringa

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Henriëtte Dijkstra
      <hc_dijkstra@w...> wrote:
      > Hallo Jan, Appy en Gerda,
      >
      > Inmiddels ben ik wel heel nieuwsgierig geworden naar deze familie
      Herder. Na alle berichten die over en weer gegaan zijn, blijkt dat
      de Oebele Jans die ik in mijn bestand heb staan (uit secundaire bron
      verkregen) een Herder is.
      > Deze Oebele Jans is namelijk op 29-05-1746 getrouwd met Foekje
      Outgers (vermoedelijk Sterringa).

      > Als deze Oebele Jans een nazaat is van genoemde Willem Linses dan
      houd ik mij van harte aanbevolen voor nadere info!

      > En Appy, de Jitske Oebeles waar jij om verzocht, heb ik gevonden
      onder de naam Jetske Oebeles, geboren omstreeks 1760 en overleden op
      05-03-1815.

    • Show all 46 messages in this topic