      From: jan de Vries
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Thursday, June 30, 2005 10:54 PM
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] Eijer, militie

      Appy,
      Ook bedankt! Er waren verschillende militieregisters voor zover ik weet; ook voor daadwerkelijke dienstuitvoering en evt. afkeuring ed. Zal dit eens navragen in Hoogeveen; hier heeft Anneke Pol-Snippe en haar man veel werk van gemaakt.
      Als Homme in 1843 op zijn 20e jaar in dienst ging, zou hij er in 1848 weer uitkomen (er werd 5 jaar gediend!). Als dit zo is, dan zou Hylke waarschijnlijk uitstel tot 1849 krijgen ivm met "broeder in dienst". Dit nav eigen onderzoek in mijn familie, en de resultaten van Anneke Pol betreffende Hoogeveen.

      Weet niet of dit wat toevoegt, maar toch...

      Overigens voor Ate:
      Nog iets teruggehoord van het bericht van Homme en Molle in een schip in Oosterlitten?

      groetjes,
      Jan de Vries
      Hoogeveen

      http://genealogy-de-vries.tk

      Appy de Vries <appydevries@...> wrote:
      Ate en Jan ;
      Inschrijvings register Militie
      1842 ; volgnummer 52. militiekanton 11.
      Homme Molles Eyer geb.06-02-1823 Jub.Sch.
      zonder beroep ,zich zelf ingeschreven,
      woont bij zijn ouders.

      1847; volgnummer 66.militiekanton 11.
      Hylke Molles Eyer geb.23-08-1828.Jub.Sch.
      zonder beroep ,heeft zich zelf ingeschreven,
      woont nog bij zijn ouders.
      nu de vraag waar en hoe lang zijn
      ze in dienst geweest zijn!
      dat nog niet gevonden,dus in feite nog spoorloos!
      maar ik ga door !!!
      groetsjes Appy.