      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      [mailto:Friesland-genealogy@yahoogroups.com] Namens Hinke Woudt
      Verzonden: donderdag 30 juni 2005 18:46
      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: Re: [Friesland-genealogy] weer 'n vraagje over 'n plaatsnaam

      Koevorde mooiste meertje van Friesland, tenminste als er niet te veel
      boten zijn:-) en er kan je daar weinig gebeuren, behalve het kanaal is
      het daar overal ondiep. Ik heb er leren zwemmen en een groot deel van
      mijn jeugd er zomers doorgebracht.

      Maar de uitspraak van Teroele is in het Fries zo dat je de e in ter
      nauwelijks hoort, hooguit een zachte u (niet uu) klank. T'roele.

      Groet, Hinke