26718Re: [Friesland-genealogy] Re: Koop Harmens Mast, een Don Juan in Friesland?

  • Hinke Woudt
    Jun 3, 2005
      Ik heb wel wat Mast(en) in mijn bestand, maar geen doopdata, niet
      uitgebreid onderzoek naar gedaan en dus vooral BS gegevens waarvan ik
      maar enkele aktes ook werkelijk heb ingezien. Omdat ik meer 'verveners'
      in mijn bestand heb kom je ook bijna altijd wel een Mast tegen:-)

      Ik heb ze nu niet allemaal nagekeken maar zag toevallig bij één een
      opmerking staan: Pieter Hanzes Mast geb. 17-08-1845 Terband, overl.
      21-07-1928 Nijehaske, zn.v. Hans Harmens Mast en Janke Jans van der
      Schaar, tr. 07-06-1870 Haskerland Arendje Jans Scholten, geb. 06-06-1847
      Oudehaske, overl. 19-11-1932 Nijehaske dr.v. Jan Harmens Scholte en
      Aaltje Idzes Klompmaker. Geboorte, huwelijk, overlijden en ouders van
      Pieter uit het Kwartierstatenboek Koggenland waarin ook een foto van dit
      echtpaar.
      (NB van de fam. Scholten heb ik wel meer gegevens, ook van Klompmaker
      wel wat en dus nog een aantal Mast)

      Groet, Hinke Woudt- Westra (kleindochter van Hendrikje Scholten)

    • Show all 13 messages in this topic