26706Re: [Friesland-genealogy] Re: Koop Harmens Mast, een Don Juan in Friesland?

  • Folkert Breitsma
    Jun 3, 2005
      Wiecher (en Hinke),

      Een paar maand geleden kwam ik tot een dezelfde conclusie bij een onderzoek naar een van mijn voorouders - Tresoar onderzoek leverde het resultaat dat ene Molenaar kinderen had bij drie ongetrouwde vrouwen, en 9 kinderen bij zijn eigen vrouw. Mijn eerste reactie: Mijnheer Molenaar was aardig in de weer in het dorp :-). Na Tresoar was aangeschreven en de akten waren gecontroleerd bleek dat Molenaar de doktor was die de kinderen had verlost. Foutje bij de data 'entry'.

      Het is dus een goed idee om Hinke's advies te volgen en Tresoar aan the schrijven.

      Folkert Breitsma

      ponne39meppel <wiecherponne@...> wrote:
      Beste Hinke,
      Wat een ontnuchterende opmerking, maar je zou best eens gelijk
      kunnen hebben!
      Wiecher Ponne

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Hinke Woudt
      <h.woudt@h...> wrote:
      > Hallo Wiecher,
      >
      > Is Koop niet gewoon een getuige of aangever van het kind? Kan een
      foute
      > invoer zijn, een mailtje naar Tresoar hierover kan misschien al
      helpen.

      > groet, Hinke Woudt-Westra.

      Hoogma

      Geertruida