      Van: Annemarth Sterringa
      Datum: 06/02/05 16:35:50
      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: [Friesland-genealogy] Re: Hulp gevraagd bij Bernardus Boomsma

      Hallo Feike,

      Bij de digitale stamboom van Rotterdam vond ik een vader Pieter
      Boomsma die in 1714 een zoon Jan liet dopen
      *
      Dopeling Jan Boomsma
      Vader Pieter Boomsma
      Moeder Hendrina Gessing
      Getuige Balten Gessing
      Anna Gessing

      Plaats Rotterdam
      Datum doop 30-07-1714
      DTB Rotterdam inv. 29 Doop remonstrants
      *

      Helaas geen Bernardus gevonden maar de namen van Pieter en Hendrina
      passen in ieder vernoemingsschema:-)

      Groetjes,
      Annemarth Sterringa

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Feike Boomsma"
      <feikeboomsma1215@h...> wrote:
> [...]
      gegevens kan ik
      > niet terug vinden.
      >
      > Bernardus is rond 1716 te Rotterdam geboren en wordt op 2-12 1737
      burger van de stad Leeuwarden.
      > Hij was daar statenbode en later winkelier.
      > Op 15-9-1737 trouwt hij daar met zijn nicht Houkien Finck
      (Vinkhuis).
      > Waarschijnlijk krijgen ze een kind die tijdens de geboorte komt te
      > overlijden (30-5-1740), deze wordt begraven bij de Jacobijner kerk.
      > Op 23-1-1746 trouwt Bernardus met Limpkien Lucas te Garijp.
      > Wat is er met Houkien gebeurd, is zij tijdens de geboorte van haar
      kind overleden? Ik kan het niet terug vinden, wel vindt er op 28-3-
      1741 een boedelscheiding plaats waarin o.a. baby spulletjes worden
      beschreven.

      > Bernardus krijgt twee kinderen een Pieter en een Hendrijna.

      <knip>

      com/group/Friesland-genealogy

      To visit your group on the web, go to: