      From: "Nynke van den Hooven" <nynkevandenhooven@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Saturday, April 02, 2005 2:40 AM
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] Nicolay - raadsel tussen 1864 en 1866

      Joep,

      De beruchte spellingvariaties:
      Overlijdensakte Leeuwarderadeel, 1864
      Aangiftedatum 10 oktober 1864, blad nr. 41
      Sybren Pieters Nicolay, overleden 8 oktober 1864, oud 5 maanden

      De hoge kindersterfte binnen het gezin kan allerlei oorzaken hebben. Slechte
      voeding (ik ben ooit ergens tegengekomen dat zuigelingen wel 'bijgevoed'
      werden met pap van ongekookte koemelk en daar kunnen de darmpjes van de
      gemiddelde zuigeling niet goed mee overweg); beroerde sanitaire
      omstandigheden etc. etc.

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.