      From: Joep Jansma
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Saturday, April 02, 2005 2:12 AM
      Subject: [Friesland-genealogy] Nicolay - raadsel tussen 1864 en 1866

      Speurders,

      Pieter Hayes NICOLAY en Aukje Sybrands RIJPMA krijgen in totaal 17 (!!)
      kinderen, waaronder 3 tweelingen.
      Op jeugdige leeftijd sterven er 9 (alweer !!), maar volgens mij nog minstens
      1 meer.

      Ik vind in het gezin 2 zonen met de naam Sybrand dus ga ik ervan uit dat de
      eerstgeboren Sybrand (*18-04-1864) is overleden voor de geboorte van de 2e
      (*22-04-1866).
      Verwoed zoeken in Tresoar leidt helaas tot niets................. of heb ik
      de goede link niet gelegd?

      En wat is de reden van die hoge kindersterfte? Armoede, epidemie ?

      Vriendelijke groet

      Joep Jansma

      <knip>