      From: marvinalee
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Wednesday, March 02, 2005 3:42 AM
      Subject: [Friesland-genealogy] Re: Siurtke jongen of meisje

      Hallo Martien,

      Ik heb eens gekeken bij Google.nl, en dan als zoekargument "Siurt"
      ingetypt. Dan kom ik Siurt steeds tegen als jongensnaam. De naam
      Siurt lijkt mij dan ook een Friese jongensnaam. Het
      achtervoegsel "ke" (ook wel "je") wordt gebruikt om van een
      jongensnaam een meisjesnaam te maken, bijvoorbeeld Sjoerdje,
      Pietertje, enzovoort.

      Als je meer wilt weten over Friese namen, jongens- of meisjesnamen,
      kijk dan eens hier:

      - http://www.1stekeuze.nl/d/friese_namen.html

      of hier:

      - http://home.planet.nl/~rinkjan/