24988Onderwerpregel/subjectline (was Re: [Friesland-genealogy] zoekvraag)

    Feb 28, 2005
      Lijstgenoten / Fellow listers (English below),

      Met enige regelmaat zie ik onderwerpregels als "even voorstellen",
      "vraagje", "digest nummer zoveel" of anderszins algemene termen.
      Ik wil u allen vriendelijk verzoeken om bij het beantwoorden van dergelijke
      berichten de onderwerpregel zodanig aan te passen, dat deze de lading van
      het bericht dekt. Niet alleen kun je daarmee eenvoudiger vaststellen of een
      bericht al dan niet interessant is voor jezelf, maar ook is naderhand het
      speuren in het berichtenarchief daardoor eenvoudiger.

      Tevens (ik ben nu toch aan het 'frikken') wil ik u allen vriendelijk doch
      dringend verzoeken de 'staart' van het bericht bij beantwoording weg te
      knippen. Alles onder het bericht waar je op reageert kan vervangen worden
      door <knip>. Al diegenen die hun berichten als "daily digest" ontvangen
      zullen u daarvoor dankbaar zijn.

      En wat mij betreft: u kunt uiteraard allen weer rekenen op mijn eeuwige dank
      :-)

      Very frequently I see subjectlines such as "introduction", "question",
      "digest numer so and so" or other very general expressions.
      I would like to ask all of you, when answering to such posts, to change the
      subjectline in a way that it covers the contents of the message. Not only
      does that help you to determine whether or not a message is of interest to
      you, it is also makes future searches in the message archive a lot easier.

      And now that I'm acting like a teacher I would also like to ask you all,
      when answereing a message, to cut everything below the message you're
      responding to and replace it by <snip> or <cut>. Those who receive their
      messages in a daily digest will be grateful to you.

      And as far as I'm concerned: ofcourse you can all count on my eternal
      gratitude :-)

      Met vriendelijke groet / Kind regards,
      Nynke van den Hooven.