24524RE: [Friesland-genealogy] Veenhuizen - armen tehuis

  • Olga Jorritsma
    Feb 2, 2005
      Ik ben zelf vorig jaar een keer in Assense archief geweest en gevraagt of er iets over te vinden is.

      Er zijn dus wel degelijk gegevens opgeslagen daar, van zowel de bewakers als de gevangenen.

      Vaak ook word er vermeld dat er gezinnen zijn of dat ze er alleen zaten, kortom, je kunt er te kust en te keur.

      Olvera

      ,

      heleen b�cking-boschma <hg.bucking.boschma@...> wrote: Alle antwoorden geven al aan dat men in Veenhuizen kwam wegens bedelarij
      etc. Ook mijn betovergrootmoeder is daar overleden. Er hebben ooit in het
      Genealogysk Jierboekje overzichten gestaan van mensen die in strafkoloni�n
      zijn overleden volgens mij, maar wanneer weet ik niet. Misschien heb je hier
      iets aan.

      Heleen

      _____