      From: Folkert Breitsma
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Wednesday, February 02, 2005 6:29 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Naam aanname in 1811

      De registers die inzage zouden kunnen geven wie welke achternaam heeft aangenomen in Menaldumadeel zijn naar zeggen verbrand. Helaas komen mijn voorouders uit Marssum dus de naam aanname informatie is niet beschikbaar. Door de DBT voor 1811 door te spitten heb ik de familielijn tot begin 1700 weten te traceren. Wat me verbaasde was dat een man uit een gezin van drie een andere achternaam heeft aangenomen; deze persoon wooonde niet in Menaldumadeel in 1811. Is het vaker voorgekomen dat verschillende achternamen zijn aangenomen door volwassenen uit hetzelfde gezin? (Het kan natuurlijk zijn dat ik een foute conclusie heb getrokken en de betreffende persoon niet in dat betreffende gezin thuishoort).

      Folkert Breitsma
      Monticello, USA