24483Re: Veenhuizen - armen tehuis

  • Annemarth Sterringa
    Feb 1, 2005
      Tja, het is maar wat je 'liefdadig'noemt:
      Weeskinders werden van heinde en ver naar Veenhuizen gebracht voor
      het goede doel, werken!
      Eén van mijn overgrootvaders (niet de Friese:-) werd ooit naar
      Veenhuizen gestuurd wegens landloperij; dat heb ik uiteraard eens
      nagekeken.
      Prachtig maar ook heel treurig archief in het Drents Archief in
      Assen.

      Groetjes,
      Annemarth

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "mwpvdvalk"