      From: Folkert Breitsma [mailto:fbreitsma@...]
      Sent: 01 February, 2005 21:24
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Subject: [Friesland-genealogy] Veenhuizen - armen tehuis

      Mijn bet-overgrootvader, Willem Ritkes Breitsma is in 1891 in Veenhuizen, Norg overleden. Hij was in 1882 naar
      Heerenveen gekomen, waar zijn vrouw overleed. Volgens de familie heeft hij een smederij gehad op de Dracht in Heerenveen
      rond die tijd. Zijn twee zoons, Jouke en Ritske zijn onder de hoede genomen van Willem's broer, een dominee bij de naam
      Engel Ritskes Breitsma, na het overlijden van Willem's vrouw in 1882.
      Het is een groot raadsel waarom Willem in Veenhuizen beland is geraakt. Hij had geen familie in Veenhuizen, en was al 75
      jaar oud toen hij stierf. Ik heb nu een vermoeden dat hij in het armen tehuis is terecht gekomen - is erachter te komen
      wat er met hem is gebeurd? Bestaan er registers van de armen kolonies in Veenhuizen? Enig idee how ik hier verder kan
      gaan?
      Folkert Breitsma
      Monticello, USA
    • Show all 8 messages in this topic