      Van: Folkert Breitsma [mailto:fbreitsma@...]
      Verzonden: dinsdag 1 februari 2005 21:24
      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: [Friesland-genealogy] Veenhuizen - armen tehuis

      Mijn bet-overgrootvader, Willem Ritkes Breitsma is in 1891 in Veenhuizen,
      Norg overleden. Hij was in 1882 naar Heerenveen gekomen, waar zijn vrouw
      overleed. Volgens de familie heeft hij een smederij gehad op de Dracht in
      Heerenveen rond die tijd. Zijn twee zoons, Jouke en Ritske zijn onder de
      hoede genomen van Willem's broer, een dominee bij de naam Engel Ritskes
      Breitsma, na het overlijden van Willem's vrouw in 1882.
      Het is een groot raadsel waarom Willem in Veenhuizen beland is geraakt.
      Hij had geen familie in Veenhuizen, en was al 75 jaar oud toen hij stierf.
      Ik heb nu een vermoeden dat hij in het armen tehuis is terecht gekomen - is
      erachter te komen wat er met hem is gebeurd? Bestaan er registers van de
      armen kolonies in Veenhuizen? Enig idee how ik hier verder kan gaan?
      Folkert Breitsma
      Monticello, USA

      Genealogy yn Fryslbn: http://www.genealogy-yn-fryslan.tk/.

      Om uw abonnement te bekindigen stuurt u een (leeg) email-bericht naar: