      From: "Nel Wijnstra" <wiebrigje@...>
      To: "friesland genealogy" <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Tuesday, February 01, 2005 2:40 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] busman

      Gegroet allen,

      Is er iemand van de groep die voor mij de moeite wil doen om na te gaan wie
      de ouders van ondergenoemde Sikke Busman zijn?
      Hoogstwaarschijnlijk een Hendrik maar er zijn er meer van.

      Huwelijksakte Sneek, 1882
      Man: Sikke Busman
      Vrouw: Pietertje de Wit
      Datum: 26 februari 1882, akte nr. 9

      Geboorteakte Sneek, 1883
      Aangiftedatum 2 maart 1883, akte nr. 58
      Hendrik Busman, geboren 2 maart 1883
      Zoon van Sikke Busman en Pietertje de Wit

      En ik durf haast niet maar ik heb nog een vraag.

      Huwelijksakte Ooststellingwerf (mairie Oosterwolde), 1812
      Man: Arnold Allard Buschman
      Vrouw: Jitske Jakobs
      Datum: 15 januari 1812, akte nr. 1

      Naamsaanname:
      Busman, Arnold Allard, Haule
      N.B. Aangegeven door Alle Johannes, dorpsrechter te Makkinga
      Mairie Oosterwolde, fol. 71v

      Busman, Hendrik Jans, Bakkeveen
      k. Sikke 20, Jan 9, Grietje 18, Drachten, Aaltje 15
      Mairie Ureterp, fol. 82

      Arnold en Hendrik hebben allebei de naam Busman aangenomen.
      Van Arnold kom ik niks meer tegen.
      Maar de voornaam Arnold verschijnt verschillende malen tussen de
      nakomelingen van Hendrik.
      Daarom verwacht ik wel een familie relatie.
      Kan iemand mij raden hoe dit na te kijken is?

      Bij voorbaat heel erg bedankt.
      Nel Wijnstra