      From: "Miedema" <j.miedema1@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Wednesday, January 05, 2005 2:05 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Broersma

      Mijn beppe was Aaltje Broersma (1860 - 1934), geboren in Sexbierum
      en getrouwd met Johannes Miedema. Een foto fan het gezin staat op de
      website van Oud Barradeel. Aaltje was een dochter van Jacob (1828 -
      1912) en Geiske de Vries (1829 - 1906). Jacob was een zoon van
      Albert (1793 - 1839) en Aaltje Bierema (1790 - 1839). Albert was een
      zoon van Jacob IJntes en Joukjen Alberts (1764 - 1823), geboren te
      Stiens.
      Jacob en Joukje trouwden op 16-05-1785 te Sexbierum. Van Jacob
      IJntes is bekend dat hij overleed in de winter van 1798 en dat hij
      niet gedoopt is.
      Vraag 1. Weet iemand wie uit dit geslacht de naam Broersma
      aangenomen heeft? Dat vond ik niet.
      Vraag 2. Wie heeft meer gegevens over Jacob IJntes? Zoals
      geboortedatum, ouders etc.
      Het geheel speelt zich voornamelijk af in Sexbierum (gemeente
      Barradeel). Een zoon van Jacob Broersma was Haye, jarenlang koster
      van de Ger. kerk in Sexbierum. Haye was een broer van mijn beppe.