23689Hemrika

  • bert hemrika
    Dec 17, 2004
      Ik heb een Doetje Everts Hemrika ( ouders Evert Hattum en Mettje Alles) uit Kollumerzwaag. Geboren in 1787. Zij trouwt op 22-12-1814 in Oudwoude met Pieter Hendriks Loonstra en is dan weduwe. Er is een vermelding van de notariële archieven: inventaris opgemaakt bij notaris J.Romein te Buitenpost op 8-9-1814.

      Ik kan echter nergens vinden met welke Hemrika deze Doetje getrouwd was. (of dat Albert Lurks de naam Hemrika aannam) Bij de naamsaanname in 1811 staat alleen dat Doetje Everts dacht niet te hoeven komen!! Er is ook nog een Aaltje Everts Hemrika!

      Ik vond alleen een huwelijk van ene Doetje Everts met Albert Lurks op 5-5-1805 in Kollumerzwaag.

      Wie weet meer van Doetje???