      From: "Heleen Bücking-Boschma" <hg.bucking.boschma@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Tuesday, November 09, 2004 2:30 PM
      Subject: RE: [Friesland-genealogy] musculus-hendriks

      Appy, peter e.a.

      In mijn bestand had ik bijgevoegde gegevens betreffende de familie Muskulus.
      Ze zijn volgens mij ook begraven in de Ned. Herv. Kerk te Lemmer.

      Parenteel van Aene Nannes Muskulus
      (1640-1693)

      Generatie I
      (van 1640 tot 1693)

      In deze generatie is 1 gezin bekend met 2 kinderen.
      Kinderen uit dit gezin zijn geboren in 1670 en 1672.
      De kinderen uit dit gezin zijn afkomstig uit Lemmer (2x).

      I Aene Nannes Muskulus is gedoopt op donderdag 6 december 1640 te
      Lemmer, is overleden op dinsdag 16 juni 1693 aldaar. Aene werd 52 jaar, 6
      maanden en 10 dagen.
      Aene trouwt (kerk) op donderdag 11 april 1669 te Eesterga op 28-jarige
      leeftijd (1) met de ongeveer 44-jarige Tet Hendricks, dochter van Hendrick
      Cornelis en Sjoertje Eyttes. Tet is overleden op maandag 11 maart 1675,
      wonende te Lemmer. Tet werd ongeveer 50 jaar.

      Van Aene en Tet zijn twee kinderen bekend:

      1 Nanne Aenes Muskulus is gedoopt op zondag 29 juni 1670 te Lemmer,
      zie II.

      2 Cornelis Aenes Muskulus is gedoopt op donderdag 15 september 1672 te
      Lemmer, is overleden in juni 1742 aldaar, herv. predikant, wonende aldaar.
      Cornelis werd 69 jaar en 9 maanden.

      Aene trouwt op donderdag 9 januari 1676 te Lemmer op 35-jarige leeftijd (2)
      met de ongeveer 30-jarige Gelske Sjoerds. Gelske, wonende te IJlst.

      Generatie II
      (van 1670 tot 1753)

      In deze generatie is 1 gezin bekend met 6 kinderen.
      Kinderen uit dit gezin zijn geboren tussen 1697 en 1709.
      De kinderen uit dit gezin zijn afkomstig uit Lemmer (5x).

      II Nanne Aenes Muskulus, zoon van Aene Nannes Muskulus en Tet
      Hendricks, is gedoopt op zondag 29 juni 1670 te Lemmer, is overleden op
      vrijdag 29 juni 1753, eigenerfde, houtkoper, ouderling, bijzitter en
      mederechter van de grietenij Lemsterland. Nanne werd 83 jaar.

      Hij legde 15 mei 1716 de eerste steen van de Ned. Herv. Kerk te Lemmer.

      Nanne trouwt (kerk) op donderdag 10 februari 1695 op 24-jarige leeftijd met
      de 18-jarige Janke Anes Schilstra. Janke is geboren in 1677 te IJlst, is
      overleden in 1709 te Lemmer. Janke werd 32 jaar.

      Van Nanne en Janke zijn zes kinderen bekend:

      1 Tetje Nannes Muskulus is geboren op donderdag 24 januari 1697 te
      Lemmer, is overleden op zaterdag 26 december 1778 aldaar, is begraven
      aldaar. Tetje werd 81 jaar, 11 maanden en 2 dagen.

      moeder niet gedoopt.

      Tetje trouwt (kerk) in april 1719 te Lemmer op 22-jarige leeftijd met de
      30-jarige Jouwert Sybrens Stapert, zoon van Sybren Jouwerts Stapert en
      Sjoerdje Sytzes. Jouwert is gedoopt op donderdag 24 maart 1689 te Eestrum,
      is overleden op vrijdag 29 april 1774 te Lemmer, houtkoper. Jouwert werd 85
      jaar, 1 maand en 5 dagen.

      2 Emke Nannes Muskulus is geboren op donderdag 16 oktober 1698 te
      Lemmer.

      Moeder niet gehuwd.

      3 Aenne Nannes Muskulus is geboren op maandag 15 maart 1700 te Lemmer,
      is gedoopt op woensdag 17 maart 1700.

      4 Imke Nannes Muskulus is geboren op zondag 25 maart 1703 te Lemmer.

      5 Kerske Nannes Muskulus is geboren op donderdag 24 december 1705 te
      Lemmer, is gedoopt op zaterdag 26 december 1705.

      6 Anne Nannes Muskulus is geboren op zondag 28 april 1709.

      Met vriendelijke groet,

      Heleen