2220Geesje Jans Vos

  • Dhr. J. Vos
    Sep 10, 2000
      Hallo,
      Om nog even op de Vos- families terug te komen. Mijn betovergrootvader Jan Jans Vos zijn oma was Geesje Jans Vos. Zij was de echtgenote van Lambert Folkerts tijdens zijn tweede huwelijk.
      Geesje Jans Vos is volgens haar overlijdensakte van 14 maart 1847 te Smilde, tevens geboren in Smilde in 1768. Zij was een dochter van Jan Vos en NN NN.
      Dat schiet lekker op hè! De naam Jan Vos is zo algemeen. Maar goed, volgens haar overlijdensakte is zij dus geboren in 1768. In de doopboeken van Diever en Kloosterveen is zij echter niet terug te vinden. Heeft iemand een idee van wie zij een dochter is en waar zij is gedoopt in 1768 ??????????? Ik heb zelf het vermoeden, dat zij ergens in Friesland is gedoopt in een plaats tegen de grens van Drenthe.

      Vriendelijke groet,
      Jan Vos.