      From: "Nynke van den Hooven" <nynkevandenhooven@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Wednesday, August 04, 2004 3:16 AM
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] Teetske Veltman

      Cor,

      Als je niet zeker bent van de speling, probeer dan eens om 'fuzzy' te zoeken
      op Tresoar. Dat gaat als volgt: je typt eerst het woord fuzzy tussen
      accolades en vervolgens bijv. teetske veldman, dus: {fuzzy}Teetske veldman
      en klikt dan op de [zoek] knop. Helaas kun je maar op één woord fuzzy zoeken
      en in dit geval moet je dus (als je niets vindt) dezelfde zoekactie nóg een
      keer uitvoeren, maar dan in combinatie met Veltman.

      Een jaartal moet je invoeren zoals je die in de records tegenkomt, dus bijv
      4 augustus 1880. Je kunt op elk willekeurig woord in de recordteksten
      zoeken. Stel dat je alle geboortes in Sneek in februari 1812 wilt bekijken
      (geen idee wat het nut kan zijn, maar goed :-)!), dan typ je dus in het
      zoekveld: februari 1812 sneek en zoekt daarmee in de regio waar Sneek ligt
      et voilá. Overigens krijg je dan dus ook de records van in januari 1812 in
      Sneek geboren kinderen, die in februari zijn aangegeven.

      En het is natuurlijk geen domheid maar gebrek aan kennis en dat laatste kan
      gemakkelijk verholpen worden.
      Veel plezier met deze nieuw verworven kennis :-)

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.