21652Teijema/Bakker (Appy) en Wouters/Bosch (Tony)

  • Marianne van Huissteden
    Aug 2, 2004
      Sorry voor de late respons, maar ik ben net terug van 3 weken vakantie.

      Appy,
      Ik ben vandaag naar het historisch archief in Apeldoorn geweest en vond het volgende:

      6 mei 1882 ingeschreven in Apeldoorn:
      Harmen S Teijema, timmerman, geb. 19/12/1849 Langezwaag
      Siebrigje Bakker, geb. 29/01/1854 Tirns
      Albertje Teijema, geb. 17/03/1875 Langezwaag
      Froukje Teijema, geb. 06/08/1876 Langezwaag
      Sijke Teijema, geb. 08/08/1879 Langezwaag

      In Apeldoorn wordt geboren een zoon, Sijtse Gerrit Teijema, op 26/04/1882

      07/11/1893 uitgeschreven uit Apeldoorn:
      Harmen S Teijema, vertrokken naar Kampen (O)
      Siebrigje Bakker, vertrokken naar Wymbritseradeel
      Albertje Teijema, vertrokken naar Opsterland
      Froukje Teijema, vertrokken naar Wymbritseradeel
      Sijke Teijema, vertrokken naar Opsterland
      Sijtse niet bekend.

      Korte tijd later komt Siebrigje weer terug naar Apeldoorn met Albertje, Froukje en Sijtse. De exacte datum heb ik niet kunnen achterhalen. Wel hebben ze op verschillende adressen gewoond. Sijke is niet mee terug gekomen. Ook Harmen is niet terug gekomen (overleden?), want Siebrigje staat overal vermeld als hoofd en was werkzaam als dagloonster. In 1900 vertrekt Siebrigje uit Apeldoorn, in de papieren staat de aangenomen vertrekdatum 14/06/1900. Ik heb het register van vertrek 1900 tevoorschijn laten halen uit de kelder en vond hierin 2 maal een S Bakker. ��n naar Haarlem en ��n naar Twisk (geregistreerd op 10/08/1900)

      Dat is alles wat ik vond over Harmen en Siebrigje, maar je kunt in elk geval weer verder.

      Tony,

      I will try to find the info you asked for. Any idea wich church they belonged to?

      groetjes,
      Marianne