      From: Cor
      To: friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Friday, July 30, 2004 5:55 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Vraag vertaling fries > NL

      Hallo allen.
      In een fries verhaal kom ik het woord mulhus tegen.
      Met op de 2e u een ucirc (dakje).
      Wie weet wat dit woord betekend??
      Het kwam in een zin voor:
      Elke week moesten de witte tegels van het mulhus gesopt worden.
      Meelhuis misschien ??

      De laatste tijd bezoek ik veel kerkhoven.
      Nu valt mij op dat bij vrijwel alle N. H. kerken een kerkhof is
      en vrijwel nooit een bij de geref. kerken.
      Wie weet waarom ?