21171Wiarda / van Unia

  • hanhugosmit
    Jul 2, 2004
      Beste Mensen,

      Door een geneagram in de laatste "11 en 30" vond ik aanvullende
      gegevens over mijn voormoeder Trijntje Jeens (gehuwd met Jan Jacobs
      ca 1691- na 1755 te Oudeschoot). Een verdere voormoeder zou zijn
      Trijntje Edes Wiarda, die een kleindochter zou zijn van Piebe Edes
      Wiarda en Catharijn Keimpes van Unia.

      Over de voorouders van die PIebe Edes Wiarda staat vrij veel op
      Internet. Er is ook een boek over de Wiarda familie, wat ik
      binnenkort eens hoop te kunnen raadplegen.

      Mogelijk is er echter onder jullie iemand die dat boek heeft of
      anderzins meer informatie heeft over het voorgeslacht van genoemde
      personen. M.n. benieuwd ben ik naar de voorouders van Catharijn
      Keimpes van Unia. Op enkele websites kom ik haar tegen als "Catharijn
      keimpedr." op één website draagt ze de achternaam "Van Unia". Is er
      iemand die kan bevestigen dat ze een Van Unia is en weet iemand dan
      wie haar voorouders waren?

      Hartelijke groet,

      Hugo
      Amsterdam