      From: "jan de Vries" <illias20042000@...>
      To: <Friesland-genealogy@yahoogroups.com>
      Sent: Thursday, June 03, 2004 6:57 PM
      Subject: Re: [Friesland-genealogy] Hamrik =? Hemrik?

      Hallo Cor en overige geënteresseerden,
      Bedankt voor je hulp; dit is inderdaad de persoon die ik zocht!
      Hij is de zoon van Wybbe Hommes (Wijbe Homares <homerus> de Vries) en Harmke
      Johannes (Harmenke Johannes), en daarmee een kleinzoon van Homme Ruurds en
      Ymkje Pieters (trouwen 1725 in Langezwaag), met dank aan Appy.

      Nog een vraagje: In Opsterland gingen de doopsgezinden van Langezwaag naar
      de Knijpe naar de vermaning. Klopt het dat de doopsgezinden rond Beets en
      Beetsterzwaag naar de gemeente van Gorredijk-Lippenhuizen gingen? (ik nam
      dat al aan, maar weet het niet zeker)
      groetjes,
      Jan

      Cor <cnelis@...> wrote:
      Hendrik Wijbes de Vries gardenier wonende in de dorpe Marrum.Geboren in
      Terwispel.