20961Re: [Friesland-genealogy] Hamrik =? Hemrik?

  • jan de Vries
    Jun 3, 2004
      Hallo Cor en overige ge�nteresseerden,
      Bedankt voor je hulp; dit is inderdaad de persoon die ik zocht!
      Hij is de zoon van Wybbe Hommes (Wijbe Homares <homerus> de Vries) en Harmke Johannes (Harmenke Johannes), en daarmee een kleinzoon van Homme Ruurds en Ymkje Pieters (trouwen 1725 in Langezwaag), met dank aan Appy.

      Nog een vraagje: In Opsterland gingen de doopsgezinden van Langezwaag naar de Knijpe naar de vermaning. Klopt het dat de doopsgezinden rond Beets en Beetsterzwaag naar de gemeente van Gorredijk-Lippenhuizen gingen? (ik nam dat al aan, maar weet het niet zeker)
      groetjes,
      Jan

      Cor <cnelis@...> wrote:
      Hendrik Wijbes de Vries gardenier wonende in de dorpe Marrum.Geboren in Terwispel.