20954Re: [Friesland-genealogy] Hamrik =? Hemrik?

  • Cor
    Jun 3, 2004
      Hallo Jan.
      Vanmorgen naar Tresoar geweest en voor jou de akte bezien.
      Is Karel v.d.Wal ook weer vrij!!!
      Of Karel moet nog even in de DTB boeken willen kijken, daar ben
      ik niet zo thuis in en heb daar niet iets gevonden.
      Er zijn van DTB 240 de boeken At/m F.

      Hendrik Wijbes de Vries gardenier wonende in de dorpe Marrum.
      Geboren in Terwispel.
      Gehuwd met Ykje Gerrits Engbrenghof gardeniersche.
      Zoon van Wijbe Homares de Vries en van Harmen... (tra of sra) Johannes
      beide overleden.
      Wijbe geschreven als een lange IJ maar zonder puntjes.
      Bij Ykje duidelijk een Y.

      Succes van Cor.
      O ja...Zie ook mijn antwoord aan Tom Kuipers.
      Gaat ook over de Vries uit Terwispel.

      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Datum: 06/01/04 14:14:14
      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: Re: [Friesland-genealogy] Hamrik =? Hemrik?

      Karel en anderen,
      Op Tresoar staat het er niet bij, en ik ben zelf niet in staat om te reizen,
      anders zou ik hem wel even inzien. Misschien dat iemand al eens iets van
      deze tak heeft uitgezocht?
      Groetjes, Jan

      hier ging het om (ouders van):

      Overlijdensakte Ferwerderadeel, 1832. Aangiftedatum 12 september 1832, blad
      nr. 27. Hendrik Wybes de Vries, overleden 11 september 1832, oud 64 jaar,
      gehuwd

      Trouwregister Hervormde gemeente Marrum-Westernijkerk, 1804 DTB nr:
      240, 1726 - 1810Vermelding: Bevestiging huwelijk van 20 mei 1804, Marrum
      Man: Hendrik Wiebes, Marrum Vrouw: Ykje Gerrits Engbrenghof,
      Marrum

      knip
    • Show all 14 messages in this topic