      From: Günther Fuhrmann
      To: Friesland-genealogy
      Sent: Wednesday, June 02, 2004 12:50 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Abe Jacobs in Bolsward

      Beste Medespeurders,
      nadat ik zo een groot succes gehad heb , met mijn vraagen naar Jentje
      Hesselius, will ik probeeren of daar well iets te vinden is in de lijn van
      mijn direkte Bootsma-voorouders.

      Ik weet niet verder terug te komen met de vader van Rienk Jacobus Bootsma:
      Jacobus Abes ( of Abus) gebooren te Bolsward 1739, vader: Abe Jacobs
      (Jacobus)gebooren omstreeks 1700, herkomst onbekend, moeder: Rinske
      Jans,herkomst onbekend; getrouwd op 20. mai 1767 in Bolsward met Lijsbeth
      Gerrits, vader: Gerrit Hendriks geb. 26. Nov. 1711 (waar ?), moeder: Fockien
      (Foskie) Piers, (getrouwd 28-11-1740, waar ?)

      Abe Jacobs en Rinske Jans zijn getrouwd 1735 in Bolsward.

      Deze datas heb ik jaaren geleden nagekeken, eer dat ik wist dat er bij de
      huwelijksakten nog bijlagen konden zijn, die dan mischien geboortedatum en
      herkomst verraden en zo de mogelijkheid geven, verder terug te zoeken.
      Ik zou erg blij zijn, als iemand all deze familie in zijn kwartierstaat had
      en me verder helpen kan, of voor mij in Bolsward naar de bijlagen van de
      huwelijksakte will nazoeken.

      Met beste groeten
      Günther Fuhrmann

      (duits, nederlands, engels)