20907Geboorte acte van Hendrikje Roels de Vries uit Terwispel.

  • Tom Kuipers
    May 30, 2004
      Beste leden van de Friesland groep,

      Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze puzzel.
      In het boek van Wytse Tjoelker uit Leeuwarden is Hendrikje Roels de
      Vries gehuwd met Anne van der Vliet. Hierin staat beschreven dat
      Hendrikje in 1866 geboren is en in 1940 gestorven is. Volgens mij is
      ze in 1864 geboren en is er verwarring met een Hendrikje de Vries
      gestorven in 1866, die 2 jaar is geworden. Mijn vraag is nu welke
      akte hoort waarbij (zie onder)?
      Tevens heb ik belang bij alle gegevens van de stamboom over de
      familie "van der Vliet" uit Leeuwarden (Lekkum/Snakkerburen).

      Geboorteakte Opsterland, 1864
      Aangiftedatum 11 maart 1864, akte nr. 72
      Hendrikje de Vries, geboren 9 maart 1864
      Dochter van Roel Feddes de Vries en Trijntje Martens van
      Seyen

      Huwelijksakte Opsterland, 1898
      Man: Anne van der Vliet
      Vrouw: Hendrikje de Vries
      Datum: 1 april 1898 Akte nr. 8

      Overlijdensakte Opsterland, 1866
      Aangiftedatum 13 april 1866, akte nr. 81
      Hendrikje Roels de Vries, overleden 12 april 1866, oud 2 jaar

      Overlijdensakte Kollumerland, 1940
      Aangiftedatum 2 december 1940, akte nr. 101
      Hendrikje de Vries, overleden 30 november 1940, oud 76 jaar, ongehuwd

      Groet, Tom Kuipers