2076Re: [Friesland-genealogy] Draaisma-Weima

  • Hank Hoekstra
    Aug 31, 2000
      Beste Henk:

      Ik heb gezien dat jij gegevens zoek op de famillie Draaisma, en ik moet eerst zeggen dat ik niets van die famillie weet. Maar, daarom schrijf ik - mijn vader, Cornelis Johannes Hoekstra (1912 - 1988) was twee keer getrouwd - de eerste keer met en Jantje Draaisma, overleden tussen 1939 en 1944. Zij hadden een zoon, Johannes Hoekstra, mijn halve broer, geboren 16/2/1939. Ik weet niet waar Cornelis en Jantje gehuwd zijn, maar ze kwammen in Groningen terecht. Cornelis Johannes Hoekstra was geboren in Bergen, Noord Holland, maar dat zegt niet veel - zijn vader was en schipper, geboren te Workum, maar alle zeven van zijn kinder waaren in verschillende plaatsen geboren; naar de zesde is hij in Groningen kommen to wonen, en daar was hij en petroleum venter.

      Op de kleine kans dat jij meer weet over Jantje Draaisma, zal ik graag van jouw hooren.

      Hank Hoekstra,
      Manager, Instructional Resource Services
      Supervisor of Maintenance and Design
      Division of Technology in Education
      University of Alberta
      Edmonton, Alberta, Canada